Emil Persson

Emil Persson

Emil Persson

Musik, film och tv med Emil Persson

Miley mashup week

Emil Persson  |  Publicerad 2013-10-09 17:03  |  Lästid: < 1 minuter

Miley Cyrus, alltså. Människan är överallt, samtidigt, hela tiden, i evighet. Gud. Jag kan inte minnas att jag varit så trött på en utsträckt tunga sedan Henrik Larsson sprang runt med tonsillhybris på Celtic Park.

miley-cyrus

Men singeln Wrecking ball från Mileys album Bangerz går alltjämt som tåget. Och egentligen inte mig emot – det är en ganska så lysande liten powerballad, alla vidriga Gene Simmons-manér aside. Smäktande, i ordets enda betydelse.

De senaste dagarna har flera olika Wrecking ball-mashups börjat florera. Det är nog rätt att tala om en trend. Först ut är denna smått sinnesbogglande sammanlödning med Mumford & Sons Little lion man. Banjon KITTLAR balladvävnaden i nacken på ett mycket aptitligt sätt.

Allra mest uppståndelse blev det dock när Sinead O'Connor drogs ner i Wrecking ball-mashup-träsket. Sångerskan som alltså lyckats med konststycket att odödliggöra en låt med styggelser som "2" och "U" i titeln.

Sinead har tidigare varit ute och läxat upp Miley för hennes twerkande (i form av ett långt, kvalmigt blogginlägg), men får nu se sig mashad likt friggin' POTATIS mot sin vilja. Ett jävla härligt grepp av någon. Och, faktiskt, ett tonalt äktenskap som känns så helgjutet att inga prenups är nödvändiga.

Och eftersom jag är patetiskt svag för trestegsraketer slänger jag även in en mindre uppmärksammad, men icke desto mindre begåvad, mashup mellan Miley Cyrus och Journey. Don't stop the wrecking ball. Det finns galopperande genialitet i det här.

http://www.youtube.com/watch?v=7HLCCEFIPpU

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 16:56